Healthy food academy

De Healthy Food Academy is een onderdeel van Stichting Tomatoworld. De visie van Tomatoworld is dat het hebben van een goede gezondheid en gezond ouder worden de komende jaren nog belangrijker zal worden. Groenten kunnen hierin een belangrijke bijdrage leveren.

Wij zijn van mening dat smaak en beleving moeten worden ingezet om mensen te verleiden om eerder te kiezen voor gezonde producten. Om  hieraan bij te dragen hebben wij de  Healthy Food Academy opgericht. 

WAAROM: Wij geloven dat GROENTE veel meer is dan een voedingsmiddel. 

Wij geloven dat GROENTE een OERproduct is en alles in zich heeft om beleving en emotie teweeg te brengen en daarmee uiteindelijk geluk. 

 Groente = 5G:  Genieten, Gangbaar, Generatieloos, Gezond en Goedkoop 

Onze droom is om zoveel mogelijk mensen: kinderen, ouders, opa's en oma's, de 5G van groenten te laten beleven. Gewoon omdat wij vinden dat iedereen het waard is om zich goed te voelen. 

HOE: Wij denken dat door het verbinden van mensen, organisaties en bedrijven  met specialisaties op het gebied van voeding en gezondheid een collectieve intelligentie ontstaat. En samen met een positieve intentie en realisatiedrang kunnen we echt beweging in gang zetten en meer mensen 5G van groente laten beleven.

WAT: in een hands-on cultuur, een cultuur van dingen doen, zaken realiseren, problemen oplossen gaan we concreet aan de slag. Met workshops, inspiratiesessies, lezingen, kennisoverdracht, deskundigheidsbevordering voor doelgroepen, kookclinics, rondleidingen door de kas met 80 verschillende tomatenrassen etc. 

Op onze locatie willen wij  bezoekers laten ontdekken, leren, informeren, bewust maken en zelf laten koken met de verse (en zo mogelijk zelf geoogste) groenten. Het is bekend dat producten gaan leven als het verhaal erachter zichtbaar wordt gemaakt. Hoe de teler met passie zijn producten teelt, wat zijn geheimen zijn om die lekkere smaak te krijgen, hoe hij gebruik maakt van indrukwekkende technische hoogstandjes en hoe duurzaam en gezond de Nederlandse groenten zijn. Wij hebben nu al de ervaring dat jonge medewerkers van de AGF afdeling van een supermarkt na een bezoek aan Tomatoworld met andere ogen naar hun werk en de producten kijken. En zolang er kinderen zijn die niet meer weten dat sla van een krop komt dan hebben wij nog een behoorlijke taak te vervullen!

En wij zijn  graag de facilitator voor nieuwe start-ups of samenwerkingsvormen.