Founding Fathers

De initiatiefnemers en grootste sponsors van Tomatoworld zijn Greenco en The Greenery

Greenco is een toonaangevende producent en verpakker van snackgroenten die onder verschillende merknamen worden verkocht. De missie van Greenco is mensen te voorzien van de lekkerste snoeptomaatjes. Met consumenten jaarrond te voorzien van een gezond en smaakvol snackmoment levert Greenco een bijdrage aan een gezonder voedingspatroon.

Greenco heeft teeltlocaties in het Westlandse Honselersdijk, het Brabantse Someren en in de Wieringermeer in Noord Holland. Met deze locaties staat zij garant voor de jaarrond productie van de snoeptomaatjes. Voor de distributie en verpakking beschikt de onderneming over een apart bedrijf in Honselersdijk. Uitgekiende productiecapaciteit waarmee Greenco ieder moment maatwerk kunnen leveren.

De zes directieleden zijn van oorsprong allemaal tomatentelers die zich gezamenlijk hebben gespecialiseerd in de productie, verpakking en de marketing van Tommies snoeptomaatjes en andere snackgroenten. Naast een goed gevoel voor productontwikkeling en oog voor innovatie is een slimme taakverdeling de kracht van het het bedrijf.

The Greenery B.V. is een internationaal versbedrijf waarvan de aandelen volledig in handen zijn van Coƶperatie Coforta. Hierbij zijn 720 teeltbedrijven aangesloten. Samen met deze telers en de ruim 1.500 medewerkers heeft het bedrijf brede expertise in huis op het gebied van de teelt, het product, de consument en logistiek.

The Greenery levert en distribueert jaarrond een compleet en dagvers assortiment groente en fruit. De klanten zijn internationale supermarktketens, groothandelaren, cateraars en de verwerkende industrie. Deze klanten belevert The Greenery vanuit een value-for-money-gedachte. De klant krijgt de goede kwaliteit tegen een scherpe prijs. Om dit te bereiken streeft het bedrijf naar zo laag mogelijke kosten in de gehele keten.